15 egészséges lifehack

egészség tippek

Ggyakran gondolsz rá, hogy vajon a hétköznapokon mit tudnál tenni annak érdekében, hogy legalább egy kicsit egészségesebb legyél? 

Ha igen, ez a cikkünk neked szól! Összeszedtünk 15 egészséges lifehackket, melyek segítenek a hétköznapokon, hogy egy kicsit egészségesebb legyél.

Tippjeink 4 alappillér köré épülnek: a vízivásra, az egészséges étkezésre, az alvásra és a mozgásra. Ha ez a 4 dolog még ha nem is kiemelkedő, de rendben van az életetedben, azzal rendkívül sokat tehetsz az egészségedért.

tippek az egészségért

Íme a tippjeink:

  1. Reggel felkelés után, még éhgyomorra igyál meg egy nagy pohár langyos vizet.
  2. Naponta minimum 2 liter víz bevitelére van szükséged. Ha azért nem tudsz ennyi ivzet meginni, mert nem szereted a viz ízét, avagy íztelenségét, tegyél bele gyümölcsöt, citromot, mentalevelet, vagy akár egy kis gyömbért.
  3. Minden étkezés előtt igyál meg egy pohár vizet. Ne utána, hanem előtte! Ez fontos!
  4. Bárhová is indulsz, mindig vigyél magaddal egy palack vizet. Trükkös ez a tipp, arra alapozunk, hogy a víz cipelése hamar nyűg lesz számodra (és hidd el, tényleg így lesz), így már csak ez is motválni fog arra, hogy hamar elfogyaszd azt.
  5. Ha kávézol, akkor mindig igyál utána vizet. A kávé dehidratál, ezért érdemes utána mindig hidratálni a tested. A jobb helyeken adnak is a kávé mellé egy pohár vizet, éppen ezért.
  6. Sétálj, amennyit csak tudsz! Ha van egy kis időd, sétálj egy villamos-, vagy buszmegállónyit.
  7. Ha nincs időd lemenni edzeni menj ki a kertbe és tegyél rendet ott, vagy akár a lakásban. Ez nem csak nagyon hasznos, de remekül lehet közben gondolkodni, plusz egy óra intenzív takarítás, hajolgatás, pakolgatás után is jól le fogsz majd izzadni.
  8. Ha unod a zenehallgatást, tedd a futópadra a kedvenc könyved, vagy a tanulnivalódat. Így motiválhatod magad kardiózás közben.
  9. Edzés után ne felejtsd el a nyújtást. Ha van lehetőség rá masszírozó géppel, vagy bármely masszírozó eszközzel mozgasd át az izmaidat.
  10. Találd ki előre a mozgásterved: melyik nap mit fogsz mozogni. Ha aznap kell kitalálnod, hogy mit fogsz majd csinálni, könnyebben elhalasztod majd az edzést.
  11. Tölts minél több időt a napfényen és a friss levegőn. Ha teheted, tanulj, dolgozz az udvaron, kertben, teraszon, vagy a parkban.
  12. Az egészséges életmód nagy részét a táplálkozás teszi ki. (Gondolj csak bele, ha rossz benzinnel töltöd meg az autódat, az sem fog megfelelően működni.) 
    Segíthet, ha a táskádba egészséges nassolnivalókat rejtesz: gyümölcsöt, energiagolyókat, magokat. Így ha nap közben éhes leszel, nem csokoládét fogsz majszolni, hiszen ott lesz nálad az étel. Ha jó dolgokat eszel, jól is fogod magad érezni.
  13. Ne vigyél be szemetet a szervezetedbe. Ha előrecsomagolt ételt veszel, nézd meg a hozzávalókat. Ha az összetevők nagy része nem ismerős számodra, inkább ne is edd meg.
  14. Mindig legyen meg a 8 óra alvás.
  15. Ne ragaszkodj görcsösen mindig a napi edzéshez, kell a pihenés. Alvás során regenerálódik a szervezet. 

Kövesd tippjeinket és legyél holnaptól egy kicsit egészségesebb!