Ha színes, akkor jó a magazin

Az állandó jelző fogalmát talán már az általános iskola legvégén megismertették velem, esetleg a középiskola első évfolyamán. Az Odüsszeia lapjairól hókarú Nauszika újra és újra előbukkant, hófehér karja átvilágította a lapokat, s örök időkre bevéste magát az állandó jelző fogalmával együtt az elmémbe.
És láss csodát, napjainknak is van állandó jelzővel ellátott szereplője, ha nem is élő személy az. Bizony, a magazin fogalmáról beszélek, amelyet mindig a színes jelzővel illetnek, ha szóba kerül.
Színes magazin, színes, érdekes hírekkel.

A Jóljárok Magazin

A színes magazinok sorát jó másfél évtizede gyarapítja a Jóljárok Magazin. Hírek, céghírek, interjúk, cégajánló szolgáltatóház adja az online kiadvány gerincét.
A színes jelző persze nem jelent egyúttal silányságot, felszínességet is, se a tárgykörben, se a megformáltságban.
Mivel bizonyíthatom ezt?
Például a társadalmi felelősségvállalással.

Társadalmi felelősségvállalás a magazinban

Az egészségipar, az egészségtudatosság, az életmód kérdései és válaszai természetesen ugyanúgy befészkelik magukat a sorok közé, mint az életünkbe. A dohányzásról leszokás, a fogászati implantátumok dilemmái, a kisgyermekek fogápolása fel-fel tűnnek a borzas bájtokon. Aki beüti a blog-magazin keresőjébe az egészség szót, sokirányú megközelítést talál a témához.

A menübe kiemelve olvashatjuk: Zöld hírek. Vagy ezt is: Energetikai tanúsítvány. És ezek a menüpontok nem csak a Föld napján virítanak fent, hanem minden nap – mondhatnánk, a Jóljárok Magazinban minden nap a Föld napja.

Bájtjainkon – majdnem azt írtam, lapjainkon – interjú keretében megszólal a Zöld Fiatalok Egyesületének vezetője, és más szakemberekkel is szót váltunk például a legszennyezettebb levegőjű város, Pécs környezeti állapotáról. Némi malíciával megjegyzem, ez igen színes hírcsokor, hiszen a füst és a por szürkéje és feketéje bizony hangulatot és színpalettát egyaránt megjelenít.
De láthatunk felhívást jótékonykodásra, segítség keresésére. Vagyis az otthontalanság, a bármiféle kiszolgáltatottság ellen fellép a magazinunk.

Természetesen a politika, a társadalom kérdései is megjelennek a bájtokon. E téren nem a nagy politikai magazinok témáit „rágjuk” a Pál utcai fiúk gittrágóinak mintájára, hanem speciális részterületeket vizsgálunk. Vizsgálódásaink gyakori eleme a Google Trends által mutatott keresési helyzetkép, amely jól kiegészíti a közvélemény-kutatások eredményeit. Vagy támogatva-erősítve vagy gyengítve az azok által sugallt helyzetképet.

A gazdaság

A gazdaság területén nem a nagy gazdasági magazinokkal akarunk versenyezni. A Napi.hu, a Világgazdaság, a Portfólió és társaik bőven lefedik a piacot. Nekünk a világgazdaság helyett a mindennapi kérdések és jelenségek a lényegesek. Ezek a kérdések és válaszok is meglehetősen színesek.
Pillantson rá Ön is a színes Jóljárok Magazinra, most! > Magazin hírek