H
a minden jól megy, az esküvőtök lesz életetek legszebb napja. Annyi biztos, hogy a szervezés időszaka nagyon izgalmas, telis-tele kihívásokkal.
Néhány hasznos tippet követve azonban sokat könnyíthettek a szervezésben.
Hogy ebben mi is segítsünk egy kicsit, összeírtunk nektek egy kis iránymutatást, hogyan is lássatok hozzá az esküvőszervezéshez, hogy minden flottúl menjen.
Az első és legfontosabb lépés az esküvőszervezésben az, hogy meghatározzátok a dátumot.
Először azon gondolkozzatok el, hogy szezonon belül szeretnétek-e tartani az esküvőt, vagy esetleg valamelyik őszi, téli hónapban?
A szezon nagyjából májustól szeptemberig tart. Erre az időszakra jellemzően már sokkal előbb le vannak foglalva a szolgáltatók, illetve általában magasabb összegekért is dolgoznak ilyenkor.
Így tehát ha egy kicsit spórolni szeretnétek, tegyétek szezonon kívülre az esküvőt. (Egy téli menyegző is varázslatosan különleges tud lenni.)
Amin utána el kell még gondolkozzatok, hogy hétköznapra vagy szombatra tervezitek-e az esküvőt. Ha egy hétköznapot választotok, azon megint csak tudtok egy kicsit spórolni. Sok szolgáltató, sőt helyszín is, a hétköznapi napokra kedvezményt ad, illetve könnyebb ezekre a napokra elérhető szolgáltatót találni.
Ha már nagyjából tudjátok, hogy melyik hónapban szeretnétek tartani az esküvőt, akkor érdemes megkérdezni a közelebbi hozzátartozókat, hogy van-e olyan programjuk arra a hónapra, amit már nem tudnak lemondani, még az esküvő miatt sem. Ha kell a legfontosabb vendégek naptárához is igazodjatok egy kicsit.
Ha megvan a hónap, el lehet kezdeni esküvői helyszínt, illetve szolgáltatókat keresni, ezek kapacitása, szabad időpontjaik alapján szépen kirajzolódik majd az esküvőtök számára ideális időpont.
A szervezésnél fontos, hogy jólszervezettek legyetek. Így mielőtt komolyabb szervezésbe kezdenétek, érdemes egy mappát nyitni az esküvőszervezésnek online és offline is. Ezekben tudjátok rendszerezni az árajánlatokat, az esküvővel kapcsolatos ötleteiteket, illetve tudjátok majd tárolni a szolgáltatókkal kötött szerződéseket.
A következő fontos lépés, hogy megpróbáljátok meghatározni az esküvőre szánt költségvetéseteket. Az esküvővel kapcsolatban rengeteg apró plusz költség van, amire az elején nem is gondol az ember. Ezért ezeknek érdemes minél előbb utánanézni, hogy ne érjenek majd kellemetlen meglepetések a végösszeg láttán és ne kerüljetek olyan kellemetlen helyzetbe, hogy bőven túllépitek a költségvetéseteket.
Döntsd el, hogy mi az a terület, ahol tudsz spórolni az esküvővel kapcsolatban
és mi az, ahol szeretnéd a lehető legjobb minőséget megfizetni.
A fényképeket életed végéig fogod nézni, úgyhogy ez egy olyan terület, ahol az ember nem szívesen spórol.
A vendégek hangulatát az fogja
meghatározni, hogy milyen a zene, ezért fontos, hogy jó esküvői DJ-t vagy
zenekart fogadj.
Fontos továbbá, hogy elegendő mennyiségű legyen az étel és, hogy legyen
korlátlan italfogyasztás. Nagyon kellemetlen helyzetet szül, ha a lagzi közepén
elfogy a pálinka.
Ugyanakkor a vendégek akkor is nagyon jól fogják magukat érezni az esküvőn, ha nem költöttél vagyonokat a dekorációra, vagy nem vettél meg egy drága designer ruhát.
Mindezek után határozzátok meg nagyjából a létszámot. Ez segít majd abban, hogy megfelelő helyszínt foglaljatok az esküvőtök számára. Nem kell pontos névsor, +- 10-20 ember itt nem lényeges.
A következő lépés, hogy elkezdtek helyszínt keresni. Ehhez érdemes először meghatározni, hogy hol szeretnétek tartani az esküvőt. Melyik megyében. A budapesti helyszínek általában túl vannak árazva így érdemesebb lehet akár egy Budapesthez közeli, de mégsem a nagyvárosban megbújó helyszínt keresnetek. Ha pedig a vendégek szívesen utaznak, akár egy nyíregyházi esküvői helyszín is tökéletes választás lehet.
Első lépésként csak árajánlatot kérj mindenhonnan.
Az árajánlatoknál a következő szempontok lesznek a legfontosabbak:
– az időpont megfelelő-e számotokra
– az ár megfelelő-e
– milyen extra költségek vannak
– méretben megfelel-e nektek a helyszín
– jól-megközelíthető-e
Ha ezeket a fontos szempontokat minden helyszín kapcsán végignézitek, sok helyszínt ki tudtok szűrni, ami nem megfelelő számotokra.
Ha ezen az első rostán átjutott egy helyszín, érdemes lehet figyelembevenni még a következő szempontoakt is:
– ha vidéki esküvőt szerveztek van-e szálláslehetség a vendégek számára az étteremnél, vagy annak közelében
– tartanak-e másik esküvőt ott a tiétek időpontjában
– nyitott-e az étterem az esküvő időpontjában más vendégek számára is
– nyári esküvő esetén van-e klíma biztosítva
– szimpatikus-e a helyszín
– illik-e a stílusotokhoz, az esküvőtök tervezett stílusához a helyszín
Ha mindezekkel megvagytok, utána érdemes elkezdeni keresni a többi szolgáltatót.
Fotóst, videóst, zenekart, DJ-t, anyakönyvvezetőt, papot, stb.stb.
A fentiek az esküvőszervezés első és legfontsosabb lépései, ha ezeken túlvagy, már csak apróbb döntéseket kell majd meghoznotok az esküvővel kapcsolatosan.